20110617

Ceritera Meeting

As plan...this morning wat staff meeting...for the first time...dpt kumpul satu opis dlm satu meeting...klu tidak selalu tu mesti ada yg tak de...especially, opr sbb dorang keje shift...memula biasalah safety mgr share apa yg patut...then,,, mr supportee suruh umi mulakan meeting...first time handle meeting...hehehehe...rasa mcm seram...tp, mesti buat...sampai bila nak duduk belakang org lain...


First of all, mukadimah apa yg umi nak beritau...pasal apa yg telah berlaku lately nih...relation dorang ada problem...yg tu tembak yg nih...yg tu laga2kan yg nih...yg tu tak suka keje dgn yg nih...yg nih suka ckp belakang2...then, yg paling parah bila citer tu (buruk2 kan org lain dah sampai ke tempat client...) malu seyh...


umi : everybody must tell the truth...talk from your heart...bukan nak bergaduh...just want to share what your feeling towards your friends, are you can get along with your friend...not satisfy with your friend...everything you can tell us now...


Umi minta sorang2 luahkan perasaan apa yg tak puashati di antara mereka...smua ckp apa yg dorang nak cakap dan sepatutnya ckp...tp, yg bestnya dorang masih ckp berlapik...means masih menjaga hati antara satu sama lain...then, the conclusion is good...umi berpuashati dan berharap yg hubungan dorang lepas ni akan menjadi lebih baik...keje satu opis mesti bersatu hati...dan bekerjasama...if compared with the previous team...present team is better...the closing :


umi : saya duduk kat opis nih dah mcm kaunter pertanyaan/tempat untuk mengadu...pagi2 lagi ada saja yg mengadu kat saya...pasal org tu lah pasal org nih lah...bukan saya tak suka...tp, bila setiap org dah mula mengadu kat saya pasal org lain...means ~ you are having problem with each other...saya selalu tekankan pada smua org,,, yang kita bekerja dalam satu team...berkerja bersama2...anggap yg kita ni adalah sebuah keluarga...klu ada diantara kita melakukan kesalahan...perbetulkan,,, jgn beritau kat org lain...yg org tu buat salah...dan yg paling teruk saya dpt tahu...org nih mengadu kat client...beritahu keburukan keluarga kita pada org lain...bermakna memberitahu keburukan diri kita sendiri...last year we are suffering,,, high staff turnover dan bagi saya perkara tu sgt2 memalukan...now your team is very good...saya tak nak ada di kalangan awak smua berhenti kerja atau diberhentikan keje...saya nak awak semua terus berada di sini...you are good...klu ada problem bole minta tolong kat smua org...don't worry...even saya duduk di admin...saya tak de hal nak tolong opr...opr ada prob...kurang here and there...i have to cover...sbb ini adalah keluarga kita...kekurangan yg perlu ditolong...so after this saya tak nak lagi dengar ada yg mengadu pasal org tu...or pasal org nih...ada apa2 prob kita boleh berbincang...okey...

No comments: