20120413

Pagi Jumaat Yang Busy

Bismillahhirrahmanirrahim...assalammualaikum,
Tiba-tiba pagi nih umi jadi sesangat lah busy...
ramai lak yang nak amik dokumen...si pari-pari ni pulak belum photostate...
hish!!!  kalau ikutkan hati nak je cakap kat dorang-dorang tu "tunggu je lah si pari-pari datang"
perlu diingat...saya bukan kerja 'GOMEN'...saya kerja swasta...
department saya...saya perlu jaga dengan baik...supaya tak de komplen...
walaupun...itu bukan sebahagian dari kerja saya...
kesian lak kat dorang...susah nak jumpa admin staf...
kita orang ofis hour...dorang 24hrs...tak tentu masa masuk opis...
kengkadang tu...sampai sebulan tak nampak muka...
pastu dia boleh cakap umi lak yang cuti seminggu...

Hohohoho...cuti seminggu???  ada lak yang pengsan nanti...
baru apply cuti pun...u nak cuti???  jarang sangat umi apply cuti terus sign tanpa berfikir...
mesti berbagai persoalan...walaupun sehari mesti kena soal "nak pegi mana? urusan apa?"
adeh...tak kan semua benda pun nak kena report...

"Nak cari kerja lain...nak gi interview" jawapan mesti ada intention untuk menyakitkan hati mr supportee...
sapa suruh banyak tanya kan???
dia cuti seminggu...umi tak kisah pun...(tak kisahlah sangat)
so far boleh handle lagi...ramai staf yang sudi membantu...
walaupun hanya tinggal beberapa orang sahaja di opis...
masih boleh lagi...'no worries'...

No comments: