20130425

Kemalangan

Assalammualaikum,

Pagi tadi,,, ofismate umi, si pari-pari call hp...
terkejut gak...biasanya kalau dia masuk opis lambat or mc...
dia just sms...

si pari2 : yan, saya accident...
yan : Ya ALLAH!!! kat mana?
si pari2 : kat traffic light...kat jambatan nih...yan, panggil orang datang tolong saya...
yan : hmmmm...nanti saya beritahu dorang...jip nak keluar...ada orang nak pergi training...takpe nanti saya panggil RTSO tengok u...
si pari2 : tak pe lah...saya tunggu bos lah...dia dah on the way...
yan : ok...

umi pun beritahu budak-budak opis...dorang dah kelam kabut...
"jom! jom! kita pergi tengok...kesian dia...mesti dia takut sorang2...budak2 yang nak pergi training...biarkan dorang dulu"
tinggal lah umi sensorang kat opis...tak kan nak biar opis kosong kan???
umi pun call RTSO...suruh dia pergi tengok si pari-pari...
rasa macam satu family...membantu antara satu sama lain...
bila ada di antara kita orang bermasalah jek...cepat-cepat dorang bertindak...
si pari-pari tak de apa...chain accident...4buah kereta...dan kereta si pari2 dok kat tengah2...
hmmmm...siapa salah?...orang yang langgar belakang...haruslah kan...
bila dorang sampai sana jek...si klon pun dah sampai...mr supportee pun dah ada...
mr supportee tolong si pari2 settlekan report kat balai polis...
sampai semuanya selesai...kereta pun dah tarik ke bengkel...
alhamdulillah...kita orang memang bekerja dalam satu pasukan...
patutlah mr director sekarang selalu jek call / datang jenguk2...
rasanya kita orang top rank sekarang nih!!!





No comments: