20130724

Bila Mr Director call...

Assalammualaikum,

Mr director call???
Bunyinya macam serius kan???  sebab mr director jarang-jarang sangat-sangat call umi...
jadi bila dia call mesti ada perkara yang sangat penting yang dia nak beritahu umi
or yang dia nak tahu...(macam lah semua perkara kat sini umi tahu kan???)
tapi, itulah kenyataannya...apa pun yang dia nak tahu...mesti dia akan tanya umi...
sampailah kepada prestasi staf pun dia nak tahu dari umi...
kengkadang rasa sangat serba salah...umi biasanya akan komen sebaik yang mungkin...
i won't hurt any body...dan tak nak "letak pasir kat dalam periuk nasi orang"...
tapi, cara mr director cakap dengan umi sangat simbolik...benci aku dengar!!!

mr director : yan, u jangan tanya apa yang saya tahu...dan u jangan tanya siapa yang beritahu
aduh!!!  apa lah bendanya orang tua nih...umi pun dengar dengan teliti...
mr director : apa pendapat u tentang ....... . saya ada plan nak tarik dia ke HQ...tapi, saya dengar perkara yang tak baik tentang dia...
hohohoho...umi dok terpikir apa yang dia dah tahu...tapi, sebab dia tak beritahu apa yang dia tahu...umi pun tak de lah beritahu apa-apa...tak nak komen lebih-lebih pun...
mr director : yan, u beritahu apa yang saya belum tahu...
umi : saya pun tak tahu apa yang u tahu...jadi saya pun tak tahu apa yang perlu saya beritahu u...
umi cakap macam tu sebab dia kata jangan anggap dia boss dan dia nak ketelusan umi...
huhuhuhu...kalau dia sendiri pun nak berahsia...tak kan lah umi nak cerita semuanya kan???

Sebenarnya...ada sikit salah faham antara umi dan sorang staf tu...umi tak tahu siapa yang dah bercerita kat mr director...dan sampai sekarang umi tak bercakap dengan staf tu...malas nak layan orang yang banyak perangai nih!!!  umi buat kerja umi dia buat hal dia...ok kan macam tu???  dan mungkin ada orang yang dah perasan dan cerita perkara ni kat mr director...memang umi tunggu pun sebab umi dah tahu berita ni lama...masa dapat tahu tu,,, tak tahu nak rasa macam mana...tapi, bila fikir balik elok pun dia ditarik ke HQ...biar dia tahu macamana kerja dengan bos2 besar kat sana...kat sini macam2 dia minta...yang dia tahu dia nak apa yang dia nak...kalau kat sana...berani minta lah kat big boss tu...ha!!!  kalau berani minta lah...

Mr director pun dah takut nak tarik dia ke HQ...kalau perangai macam tu...hmmmmm...
in terms of kerja...dia memang tak de masalah...semua ok...masalah dia adalah attitude dia...
panas baran dia dan cakap lepas dia...lepas tu demanding dan kalau dia nak...dia mesti nak...mr director boleh layan ke orang macam tu???  tapi, umi kata setiap orang ada baik dan ada buruk...tak kan lah orang tu buruk...buruk semuanya...mesti ada baiknya kan???

hmmmm...dah lah...malas nak cakap lebih-lebih...sekarang nih...umi buat je kerja umi...mr director tahu perangai umi...tahu pertimbangan umi...tahu keputusan umi...tahu prestasi kerja umi dan dia tahu kalau umi dah bersuara memang umi maksudkannya...dan kalau umi dah keluar penyataan macam ni "saya dah malas nak cakap...lepas ni jangan mengadu apa-apa kat saya"...dia tahu apa yang dia perlu buat...memang pun tak akan layan lagi apa-apa lepas tu...buatlah sendiri...

No comments: