20140122

Syukur

Assalammualaikum,

tak tahu nak cakap perasaan macamana
sejak dapat tahu isnin lepas, macam takde perasaan
tetap bersyukur
hari ni dapat lagi tahu, pun macam biasa je
tetap juga bersyukur

ok,,, citer pasal dinner
dinner lagi???  hahahaha
selagi tak sampai di hari kejadian selagi itu lah akan bercerita
semalam kan HR HQ dah beritahu 
kalau tak nak pegi dinner kena beritahu sendiri kat mr director
so dari semalam sampailah malam tadi dok pikir
apa nak cakap dengan mr director
bukan nak memberi alasan tapi, nak menerangkan kat dia
bila perkara berkaitan dengan agama
semua orang akan jadi begitu sensitif
so bincang2 dengan walid macamana nak beritahu dia
siap plan waktu nak call tu
sebab nak pastikan mood dia ok...giler!!!
mula2 plan nak call pukul 8am 
tapi, bila fikir balik kalau dia belum breakfast
cakap dalam keadaan lapar mesti dia marah kan???
finally, amik amik keputusan pukul 10am lah call dia
belum sempat pukul 10am...pukul 9.45am gitu
mr director call umi
nampak je nama dia naik
mula2 senyum dulu (memang dah agak dia akan call)
pastu cekalkan hati
jawab je call 
mr director : yan, apsal u tak nak pergi dinner...kau memang kan yan, aku buat event kau mesti tak nak datang...bla...bla...bla...
umi : nanti lah dulu,,, dengar lah dulu saya nak explain
mr director : aku dah lama tak tengok muka kau...muka kau pun aku dah lupa
umi : tak pe lah,,, kalau u tak ingat muka saya...yang penting semua report i sampai kat u kan?
mr director : boleh tak u aturkan masa untuk datang?
umi pun explain lah pasal tu pasal ni
lastly dia faham dan dia pun cool down
umi : saya minta maaf sebab tak dapat datang. saya harap u faham
mr director : saya faham tapi, saya tak dapat terima
umi pun bagi beberapa suggestion
kalau boleh diterima pakai
harap2 tahun depan dia akan praktik kan
insyaallah 
kita hidup bermasyarakat berbilang bangsa dan agama
tapi, hal2 berkaitan dengan hukum Islam yang perlu diutamakan
mr director : kau punya bonus point aku potong ye
umi : kalau u nak potong...potong lah
mr director : kau tau tak hari tu masa PIR aku mengamuk marah semua orang
hahahaha umi gelak
umi : ye lah saya ada dengar u marah2...saya tak pernah tengok u marah...terkejut sangat semua orang cakap macam tu
mr director : dengan kau, aku tak boleh marah...aku marah lah orang lain
sengal kan???
umi : bos, saya dengar bonus masuk after dinner...u tak boleh masuk kan sebelum dinner?
mr director :apahal?
umi : kesian kawan2 saya dorang nak beli baju tapi, tak de duit...kalau u boleh masuk sebelum dinner boleh lah dorang beli baju baru
mr director : itu tak de hal lah...nanti aku masuk kan
hohohoho
mr director : yan, u jaga sana baik2 ye...rohaimi pun dah tak de...u tolong lah tengok2 yang lain...
umi : baiklah
hurm...dah dapat exception...yay!!!
alhamdulillah kalau mr director faham
kalau dia tak boleh terima itu masalah dia
umi bersyukur dapat bos macam tu
bos paling baik yang pernah umi ada
dia kalau nak cakap ,,, cakap lepas je
memang pedas lah...tapi, kita kalau ada hal pun boleh cakap dia balik
cuma have to respect lah
dia bos kan???
kalau rasa macam dia salah
kalau kita beritahu dia salah pun
dia tak de hal
tak de heart feeling
tapi, kuat merajuk
umi suka dia merajuk
sebab dia tak datang menebeng kat sini
hehehehe...



No comments: